Ut på tur til inntekt for Sykehusbarn

Søndag 9. september inviterte Fjells Venner & Turlag til en flott familie- og aktivitetsdag på Gramstad med ønske om å gå for en god sak og samle inn penger som kunne glede barn på sykehus.

Fjells Venner og Turlag fra Sandnes.

Godt å komme seg bort fra sykehuset

Søndag 9. september inviterte turlaget til en flott familie- og aktivitetsdag på Gramstad. Arrangementet var godt tilrettelagt for at barna på Stavanger Universitetssjukehus (SUS) skulle få muligheten til å komme seg bort fra sykehuset en dag, og få gode opplevelser sammen med andre ute i skog og mark.

Det var mange forskjellige aktiviteter som kanopadling, grilling av marsmallows på bål og ansiktsmaling og klovnestreker.

Det var lagt opp til turløype tilpasset rullestolbrukere og en turløype opp til Dalsnuten (323moh).

Et flott arrangement med giverglede

Ikke nok med at turlaget arrangerte en flott familiedag, men engasjementet rundt dagen resulterte i hele 18 000 kr innsamlet til Stiftelsen Sykehusbarn. Disse pengene vil gå til trivselstiltak for barn innlagt på SUS.

Går for en god sak

Fjells Venner & Turlag er en aktiv gruppe fra Sandnes. De organiserer turer for voksne og ungdom nesten daglig i den lokale fjellheimen i Sandnes, i samarbeid med Stavanger Turistforening. De siste årene har turgruppa gått turer fra Gramstad til Dalsnuten for en god sak.

Høsten 2018 gikk turlaget til inntekt for Stiftelsen Sykehusbarn med formål om å glede barn innlagt på Stavanger Universitetssjukehus (SUS). Dette var tredje året på rad hvor Fjells Venner & Turlag  har gått til inntekt for en god sak.

I 2016 og 2017 hadde de turer hvor de gikk for henholdsvis Aktiv mot Kreft og Rosa Sløyfe aksjonen. I år ønsket de å gå for Stiftelsen Sykehusbarn.

Publisert 10. jun 2020

Fikk 800 000 kr fra julehandelen

Hver gang du og jeg tæppet kortet vårt i desember, ga BankAxept ti øre til Stiftelsen Sykehusbarn. Dette utgjorde hele 800 000 kroner som stiftelsen fikk i en fantastisk julegave.

Publisert 10. jun 2020

Her kjører Isak 4 år leke-Tesla til operasjonssalen

Bilen er en gave til anestesiavdelingen på Stavanger Universitetssjukehus fra Stiftelsen Sykehusbarn. Tanken er at den skal bidra til en bedre sykehusopplevelse for små pasienter.

Publisert 20. mar 2024

Statsministeren ble bedre kjent med Sykehusbarn

Musikk og sang sto i fokus da statsminister Erna Solberg besøkte Barne- og ungdomsklinikken på A-hus. Her fikk hun høre om tiltakene Stiftelsen Sykehusbarn er engasjert i og som gir barn og unge et bedre sykehusopphold. Solberg var imponert over arbeidet som blir gjort.