Et lekent samarbeid

Leketøys kjedene Ringo og Kozmos arrangerte stor leketøysmesse i fjor høst. Etter messen donerte de to kjedene og deres leverandører leker til Stiftelsen Sykehusbarn.

Tomi Korhonen fra Stiftelsen Sykehusbarn sammen med Gro Svendsen fra Nordic Toy Team. Foto: NordicToyTeam

Behovet for utstyr og leker til sykehusenes lekekroker er stort, samtidig som sykehusenes budsjetter til dette er lave. Takket være samarbeidet med Ringo, Kozmos og deres leverandører kan Stiftelsen Sykehusbarn bidra med flotte leker og premier til 25 sykehus over hele landet. I tillegg gir samarbeidet en boost til stiftelsens årlige julegaveaksjon.

De eneste vi samarbeider med
Gro Svendsen er administrerende direktør i Nordic Toy Team, som drifter leketøyskjedene Ringo og Kozmos. Nordic Toy Team har bidratt med leker til Stiftelsen Sykehusbarn i mange år.

- Stiftelsen Sykehusbarn er de eneste vi samarbeider med om å gi leker på denne måten. Alle synes at dette er en god sak, og givergleden er formidabel. Mange av leverandørene våre donerer også overskuddsvarer etter messen. Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet, sier Gro Svendsen.

Premier og leker kan være avgjørende
Leketøysmessen arrangeres i Drammen to ganger i året. Da kommer ansatte fra rundt 200 leketøysbutikker for å hilse på leverandører av leketøy og for å få innblikk i hva barn og unge er opptatt av. Tomi Korhonen fra Stiftelsen Sykehusbarn var tilstede på høstens leketøymesse. Han er takknemlig for samarbeidet med Ringo og Kozmos.

– En premie eller en leke kan være det lille som gjør at et barn faktisk tør å ta en blodprøve eller en annen test. Derfor er vi enormt takknemlig for at Ringo, Kozmos og leverandørene deres ønsker å støtte oss med leker til barn i alle aldre, sier Tomi Korhonen.

Ønsker du informasjon om hvordan du eller din bedrift kan støtte arbeidet til Stiftelsen Sykehusbarn? Kontakt oss på hjelp@sykehusbarn.no

Se også...

Publisert 19. mar 2024

Støtt oss med premier og gaver

For en som gruer seg til sykehusbesøket kan en liten premie ha stor effekt, og samtidig være til god hjelp for helsepersonell for å få utført nødvendige undersøkelser.